GUiNEA PiG FORUMU
Basit kafes yapımı.. - Yazdırılabilir Sürüm

+- GUiNEA PiG FORUMU (http://www.guineapigler.com/forum)
+-- Forum: GUİNEA PİGLER HAKKINDA BİLGİLER (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: GUİNEA PİG EL YAPIMI EŞYALAR (/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Konu: Basit kafes yapımı.. (/showthread.php?tid=217)


Basit kafes yapımı.. - mertkem - 02-09-2009 09:29 PM

kafes yapımı:

malzemeler:
-öncelikle örgü tel aldım 1*1mt
-sonra marangoza ayaklar için 4 adet 30cm
-üst çerceve için 2 adet 75cm
2 adet te 50 cm tahta kestirdim
-alt kısmına kontra plak alıp adını tam bilmiyorum ama mutfak dolaplarına,raflarına yapıştırılan kağıtlar var onlarla sardım(fakat başka birşeyle kaplayacağım çünkü yürürken kayıyor)

yapım:
-75 er cm'lik ve 50 şer cm'lik tahtaları çerceve oluşturcak şekilde dikdörtgen yapıştırdım
-ayakları kemirmesin diye aldığımız 30ar cm'lik tahtaları tel ile sardım
-ayakları hazırladığımız çerçeveye çaktım
-ve etrafını telle çevirdim(ben kolay olsun diye teli her köşeye uygun kesip sonra telle sardığımız ayaktaki tellere yine tel yardımıyla bağladım)

sonra kendiliğinden sabit bir hal alıyor tabiki..
temizliğide gayet basit taban kafese sabit olmadığı için kafesi kaldırıp talaşları döküyorum tabanda kaplı olduğu için kolayca yıkayıp kuruluyorum..
hem basit hem ucuz hemde bir günlük güzel bir uğraş daha sonra kendiniz çok daha fazla geliştirebilirsiniz kafesi ayrı katlar yapabilir odalar oluşturabilir tahtaları boyuyabilir şık bir kafes yapabilirsiniz..
şimdiden kolay gelsin arkadaşlar inşallah faydalı olabilmişimdir


RE: Basit kafes yapımı.. - bahti_309 - 03-09-2009 11:36 AM

çok saol paylaşım için teşekkürler eğr daha büyük istersek sadece telin boyunu uzatacağız deilmi???


RE: Basit kafes yapımı.. - mertkem - 03-09-2009 12:15 PM

ne demek rica ederim.. daha büyük isterseniz üst çerceveyi istediğiniz boyutlarda kestirip etrafını ona uygun boyuttaki telle çevirebilirsiz..


RE: Basit kafes yapımı.. - bahti_309 - 03-09-2009 12:30 PM

teşekkürler


RE: Basit kafes yapımı.. - MehmetKaanMeriç - 03-09-2009 04:27 PM

teşekkürlerSmile


RE: Basit kafes yapımı.. - SAYGIN YİĞİT - 06-09-2009 06:52 PM

Güzel olmuş saolmpaylaştığınniçin.....



SAYGIN


RE: Basit kafes yapımı.. - minna - 07-09-2009 02:02 PM

bahti selam, kafesimin fotolarını koyamıyorum kısmet değilmiş. : ( evdende yükleyemedim hafta sonu link'e giremedim. Çalıştıysada o pc başında değildim sanırım. Sanırım senin ufaklık gelmiştir. Kafeste yapmış olman lazım tabi Smile


RE: Basit kafes yapımı.. - bahti_309 - 07-09-2009 06:22 PM

arkadaşlar aile halkını ikna ettim ama onlar iguana bakmamızı istedi bende kıramadım ayrıca seneye bana igu lazım büyük o yüzden iguana aldık annem 'seneye söz sana 2 tane birden alıcam' dediği için beni rahat ikna ettirdier bu yüzden ayrıca bakırköyde hiç güzel gp yok bi tane beyendim yengesine satmış hemde hamile seneye çok orjin yavruları gelecekmiş onları veririm sana dedi....


RE: Basit kafes yapımı.. - minna - 08-09-2009 10:33 PM

Sad üzüldüm şimdi. Umarım gp'ne de en kısa sürede sahip olursn


RE: Basit kafes yapımı.. - bahti_309 - 08-09-2009 11:15 PM

abicim hiç üülme zaten bu sene alsamda onla pek ilgilenemeyecektim hem senye ailem söz verdi 1 dişi 1 erkek için o yüzden
söz yavrularım olursa bu sitede satacağımbiggrin


RE: Basit kafes yapımı.. - Ursuz - 18-09-2009 12:40 AM

Ben de paradan kacınmak ıcın kendım tasarladım kafesi 80-50-50 lik bı camdan akvaryum yaptırmak ıstıyorum.Fiyatına 20 tl dediler 3mlim kalınlıkta camla.
Ama tahta ve tel daha ucuza gelıcekse o da olabılır, ve kırılma ıhtımalı de yok akvaryuma oranla...

Şöyle bi sorum olucak tahtadan ev tahtadan kafesler goruyoruz ama benım bıldıgım butun kemırgenlerın en bılındık ozellıklerı kemırgen olması... Bunlar kemıre kemıre tahtayı delıp kacmasın???
Yoksa Ginepiglerın tahta kemırme gıbı bı ozellıgı yok mu?
Eger cvplarsanız cok yardımcı olucaksınız ziraa artık kafesı tahtadan dusunmeye basladım... ve kendım tasarlıycam villa gibi bişi olucak Wink hatta foruma da koyucam resmlerını Wink

Tek sorunum Tahtadan bi kafes mı ?? Yoksa cam akvaryum mu??



RE: Basit kafes yapımı.. - bahti_309 - 18-09-2009 09:45 AM

tel kafesbiggrin akvaryumu kesinlikle önermiyorum çünkü yeterli hava sirkülasyonu olmuyor ama eğer ucuz kafes istiyorsan dominicinki gibi sebze kasaları kullanSmile


RE: Basit kafes yapımı.. - minna - 20-09-2009 01:47 PM

selam kemirebildikleri heşeyi kemirirler ama kemiremiyorlarsa duruyorlar. Ben tahta kafesin etrafını bezle kapladım bu yüzden kemiremiyorlar. umarım cevap yeterlidir.


RE: Basit kafes yapımı.. - caglaeris - 06-02-2010 02:34 AM

ellerinize sağlık çok güzel olmuş


RE: Basit kafes yapımı.. - minikk - 08-02-2010 05:07 PM

paylaşım için teşekkürler. Smile